Blogger Widgets

joi, 30 noiembrie 2017

Ţara mea…



Îmi iubesc ţara? La întrebarea aceasta, voi răspunde simplu “Da”. Dar cu cât sunt întrebată mai mult, cu atât mă întreb dacă îmi iubesc ţara. Dacă chiar îmi iubesc ţara de ce mintea mea e invadată de gânduri de plecare? De ce mă simt ca şi cum aş vrea să fug? De ce sunt speriată că nu mai există speranţă? De ce, de ce nu fac nimic în acest sens?
Dacă chiar îmi iubesc ţara, de ce mă gândesc la Ziua Naţională mai mult ca la o vacanţă decât ceea ce reprezintă? Si mă întreb din nou…îmi iubesc ţara?

A-ţi iubi ţara (se numeşte patriotism) este universal acceptat ca fiind o virtute, dar de ce? Ce este o “ţară” pe care să o iubeşti? Este o ţară acelaşi lucru cu guvernul ei? Suspectez că foarte mulţi dintre cei care îşi mărturisesc iubirea pentru ţară nu vorbesc despre guvernul ţării respective (cred că iubirea de ţară este invers proporţională cu părerea pe care oamenii o au despre guverne). Este o ţară acelaşi lucru cu entitatea geografică care îi poartă numele? Cumva nu prea cred. Este o ţară acelaşi lucru cu oamenii care o locuiesc? Nu ştiu pe nimeni care să creadă că toţi locuitorii României sunt vrednici de iubirea lor. Aşa că, ce este această “ţară” pe care se presupune să o iubesc? Nu sunt sigură, dar suspectez ca este o idee sau un ideal al unei ţări mai degrabă decât o entitate geopolitică. Dar, desigur, nu toţi vor fi de acord cu ceea ce ar trebui să fie o idee sau un ideal. La urma urmei, de aceea avem atât de multe partide politice. Si mă întreb iar “Îmi iubesc ţara?” Pentru mine iubirea de ţară înseamnă iubirea faţă de celălalt, iubirea pentru un loc sub soare unde toţi oamenii sunt percepuţi şi înţeleşi ca fiind egali, iar valorile şi demnitatea lor sunt protejate şi respectate de către toţi indivizii, instituţiile şi politicile publice astfel încât nevoile umane de bază ale tuturor sunt îndeplinite, un loc în care fiecare om are posibilitatea de a se dezvolta şi exprima darurile cu care a fost înzestrat.
 Dacă această iubire a mea faţă de ţara mea se apropie de un ideal, atunci, da, iubesc un ideal.
La mulţi ani, România!
M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu