Blogger Widgets

luni, 6 noiembrie 2017

Femei şi mame…



Ordinea cuvintelor din titlu nu este întâmplătoare, iar subiectul acestei postări este delicat. Prin urmare, îi rog pe cei care au déjà formată o opinie, fără să se fi informat în prealabil, să nu citească şi să mă ignore cu graţie. Probabil nu mă încadrez acum în categoria smeriţilor afirmând aceste lucruri, dar nu cred că am fost vreodată vreo smerită sau am pretins că sunt. De asemenea, îmi dau seama cât de risqué este să abordez acest subiect, dar, din nou, nu am fost niciodată în categoria celor care se doresc iubiţi de toţi şi de toate, sunt destul de vocală şi mi-am asumat subiectele despre care am vorbit.


Cred că există multe persoane care cred că femeile care fac anumite alegeri sunt nişte “stricate”, “pierdute”, “panarame”, “păcătoase” şi, bineînţeles, mai există un apelativ pe care eu nu îl voi folosi. Femeile care fac anumite alegeri sunt şi ele oameni. Oameni care greşesc sau oameni care nu greşesc “niciodată” (deşi acest “niciodată” este relativ). Cei care fac anumite alegeri au aceleaşi drepturi cu cei care fac alte alegeri. Dar cei care fac alte alegeri nu sunt fericiţi pe deplin dacă nu îţi adresează aceleaşi întrebări, la fel de sadic şi crud precum picătura chinezească, lovind în acelaşi loc, cu precizie şi măiestrie.

A avea copii sau a nu avea copii mi se pare o treabă mult mai complicată decât este. Eu nu m-aş avânta atât de tare încât să judec familii sau cupluri, femei singure sau bărbaţi singuri care nu au copii sau nu au încă copii, ei fiind, în opinia multora, nişte “trecuţi”. Nu i-aş judeca pentru că nu ştiu ce este în spatele deciziei lor. Mamele merită tot respectul (sunt şi eu fiica unei mame), dar, doamnelor, unele dintre voi daţi dovadă de o răutate şi o urâţenie care nu vă fac cinste în încercarea de a scoate în evidenţă “minusurile” mele şi de a defila doar cu “plusurile” voastre. V-aţi întrebat vreodată de ce unele femei nu au copii? V-aţi gândit vreodată că poate pentru unele femei nu este la fel de uşor ca pentru voi? Nu cred că veţi putea vreodată să simţiţi ce simt aceste femei care, poate, doresc să păstreze motivele alegerii lor doar pentru ele. Poate nu doresc să vorbească despre soţii, partenerii, iubiţii lor şi ceea ce se întâmplă între ei cu voi pentru ca voi să le aruncaţi privirile care spun mai multe lucruri decât credeţi. Poate nu doresc să împărtăşească cu voi chinul de a face un copil, anii lungi de tristeţe şi eşecuri şi să aibă parte de privirile voastre triumfătoare, superioare şi lipsite de orice urmă de empatie pentru că, pur şi simplu, HABAR NU AVEŢI! Iar o femeie care nu are un copil este LA FEL DE FEMEIE CA VOI. Poate mai femeie decât multe dintre voi. Are şi ea o viaţă, păreri, probleme. Da… are şi ea probleme şi este obosită, chiar dacă nu vă vine a crede. Nu este nevoie să îi amintiţi constant că dacă nu e mamă, aproape că nu există ca entitate demnă de luat în seamă. Dar ea nu se văicăreşte mereu, mai ales în faţa voastră. Poate se gândeşte că ar exista prea multă văicăreală pe lumea aceasta!


Dragi mame, data viitoare gândiţi-vă de două ori înainte să adresaţi întrebări tâmpe. Se presupune că maternitatea te face mai înţelept, mai bun, mai blând, mai UMAN!

M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu