Blogger Widgets

luni, 3 iulie 2017

De ce nu ai copii…



“Dar ce ai de gând, dragă? Nu mişti nimic?” Intrebări stupide, ridicole din partea unor persoane care habar nu au ce se întâmplă în viaţa ta personală. Intrebări care jignesc, întristează şi, de multe ori, te obligă să te percepi ca un mic monstru egoist. Pot doar să ghicesc că o mulţime de femei s-au întrebat: Ce să spun când societatea îmi cere să ştie când voi procrea şi de ce nu am făcut-o până acum? 


Stiu foarte bine că există această presiune datorită unei legături puternice pe care societatea a creat-o între feminitate şi maternitate. Dar mai ştiu şi că multe femei îşi doresc copii, în timp ce altele refuză această idee, pe când altele sunt indecise. Dar indiferent de sentimentele unei femei cu privire la maternitate, decizia de a avea un copil îi aparţine doar ei. Si nicio femeie nu ar trebui să fie supusă întrebărilor crude ale celorlalţi cu privire la acest subiect. E atât de enervant să fii întrebată mereu despre copii înainte să îi ai. Este o practică, după părerea mea, sexistă. Câţi bărbaţi sunt întrebaţi acelaşi lucru? Hmmm…. Nu ştiu de ce o femeie trebuie neapărat să aibă copii ca să fie percepută ca o fiinţă completă. Iar, pe de altă parte, nu toţi trebuie să trăim la fel. Cine ştie care este motivul, de ce oamenii nu au copii. Probabil că există motive infinite şi, probabil, este ceva despre care oamenii nu doresc să discute. Nu cu toată lumea, cel puţin. Este un prerogativ personal şi atât. Cu alte cuvinte, ce se întâmplă cu burtica mea nu este treaba ta. Este exclusiv treaba mea.
M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu