Blogger Widgets

vineri, 5 iunie 2015

Terasa...acest HIT al verii



A venit vara si odata cu ea terasele. Multe, multe, multe. Care mai de care. In soare, la umbra, pe trotuar, la marginea trotuarului, pe Republicii, sub pasaj, pe strada cu nume de poet.

Daca le iei pe rand, poti sa incepi jocul acela “Rece, caldut, cald, fierbinte”. Pentru ca asa stau lucrurile. Depinde unde incepi. O terasa care urla de singuratate si invidie. O terasa mai golasa. O terasa plinuta. O terasa grasana, plina de lume. O terasa rotofeie de-a binelea. Si terasa regina, imparateasa imparateselor, pentru care mai ca te bati. Dar, eu, fiind o zana carcotasa, inca nu am gasit “the” terasa. Dar, nu ma dau batuta, si caut…si sper sa gasesc TERASA unde:

1.      Sa nu vad vreun “bastan” de Oradea, cu telefonul mare pe masa, cu cheile de la masina (mare si ea) la vedere, cu portofelul (mare si el) burdusit cu hartiile acelea cu portrete de ilustri (poate nu a auzit de carduri, inca), cu maiou, cu bratele cat picioarele unui elefant , rasi pe piept si pe picioruse (subtirele, ca vai de ele), cu pantalonasi scurti, prea stramti (mi-am dat seama ca fiind pantalonul stramtut in zona pelvisului, ce e mic pare mult mai mare…ihimmmm), cu niste tatuaje (mari si ele, cata suferinta), cu sosetute si pantofiori. Totul este mare si grandios. Pana la buric. Johnny Bravo, tu esti acesta? Daca esti tu, te rog frumos sa iti iei talpasita si sa dispari in lumea ta.

2.      Sa nu stau langa vreo Jessica Simpson locala imbracata ca personajul amintit incercand in van sa spele parbrizul vreunei masinute. O tineti minte pe Jessica in “The Dukes of Hazard”? Magistrala: camasuta cadrilata legata smechereste sub pieptul voluptos (bineinteles, ajutat de acel obiect vestimentar cu rol de push up up up up), pantaloni scurti, scurti, foarte scurti si niste cizmulite de Scufita Rosie. Adica Daisy Dukes. Am si eu o nelamurire: cand se aseaza pe scaune fara perne, nu le raman niste urme pe fundic? Din cauza nuielelor. Din care sunt facute scaunele. Nu ma intelegeti gresit. O vrabiuta mi-a soptit ca ultimul urlet in materie de bronzat la solar este sa intri incaltata cu pantofi cu toc in cabina sa nu ramai cu dungi pe “derrière”. Oare ce poarta? Stiletto sau platforme? Sau botinele acelea a la Lady Gaga? Si as avea o rugaminte. Fetelor, chiar mi-ar place daca vi-ati impleti doua codite. Si ati face botic. Asa, suparate pe lume. Ati fi perfecte intr-o zi de vara caniculara, ingénue, candide si aproape adulte.

3.       Sa nu stau cu ochii pironiti pe geanta din cauza indivizilor care “fileaza”. Dupa cum ne-a atras atentia, intr-o seara, o chelnerita binevoitoare. Vai! Imi place verbul: “a fila”. Oricum, imi fileaza lampile numai la gandul ca ar trebui sa ma angajez in vreo cursa de 100 metri garduri in plin centru. Eu si un hotoman. Asa ca poate imi voi pironi geanta, la fel ca pe o vacuta, de scaun.

4.      Sa nu fiu nevoita sa astept sa se elibereze vreo masa din cauza unor persoane care stau 5 ore in fata unui pahar de suc. Macar de-ar comanda o apa plata. Dar, nu. Stau, ca doar au comandat. Ceva.

5.      Sa nu ma infulece tantarii si a doua zi sa tip in baie, speriata ca cineva se uita la mine din oglinda. Adica eu. De nerecunoscut.

6.      Sa nu stau pe perne patate. Nu de alta, dar tuturor ne place sa avem o reputatie “nepatata”.

7.      Sa nu mi se ia paharul din fata cand eu nu am terminat de baut, intr-un acces brusc de zel ospataresco-chelneresc.

8.      Prosecco sa fie prosecco si nu “proseco”. La propriu si la figurat.

9.      Sa ma serveasca un chelner, un el, cool si hot. Cer prea mult?

10.  Sa ma simt foarte bine. Nu bine. Foarte bine.



Sunt 10. Decatlonul. Cred ca e de ajuns.

Bineinteles ca lucrurile se misca inspre bine. Bineinteles ca majoritatea oamenilor sunt absolut draguti. Dar se poate mai mult. Si de ce sa nu vrem “foarte mult”? Dar eu sper. Stiti voi…speranta moare ultima. Sper sa nu moara inaintea mea. E si asta o speranta.



Va imbratisez, cu ochii mari cat cepele (geanta e de vina) si cu un gust deosebit de “prosecco” diluat. Ce e mult strica.
M.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu