Blogger Widgets

sâmbătă, 20 iunie 2015

Secretara, acest cerber al birourilor noastre…




Când eram mică, mi se părea foarte tare să fii secretară. Mi se părea că respectivele cucoane (chiar erau cucoane) erau foarte impozante, cu freza perfectă, tocuri, profesioniste, se unduiau încoace şi încolo, cu fustele lor creion. Dar poate mi se părea pentru că eram prea mică şi oricine pe tocuri mi se părea foarte foarte atrăgător.
Si a urmat o altă etapă. Imi aduc aminte că pe la începuturile în afaceri ale unor prieteni secretara lor era o tipă mortală, cu nişte sâni pantagruelici pârguiţi, ca două rachete îndreptate spre ochii privitorului (îmi place mai mult termenul din engleză – “missile”. WOW – pronunţia!), care parcă aşteptau să apese cineva pe butonul “Engage” (avea aer condiţionat – biroul, să mă înţelegeţi), cu fustiţă plisată, scurtă bineînţeles, cu tocuri şi cosiţa împletită într-o coadă a la Cosânzeana. Oh, baby, baby! Ce mai! Era un adevărat festin pentru bărbaţi. Eu mă întrebam de unde îşi cumpăra tricourile acelea mulate de parcă s-ar fi născut cu ele. Pentru că Barbarella Cinderella purta tricou.
Si nu am mai înţeles cam cum ar trebui să fie secretara. Să fie sobră  ca o maică sau să fie o bombă super sexy? Stereotipuri există bineînţeles şi în acest domeniu. Secretara trebuie neapărat să ştie să facă cafea, să răspundă la telefon şi să fie drăguţă. Discutabilă ultima caracteristică. Mai ales cu privire la persoană şi loc. Dar am observat că există mai multe categorii de secretare:
1.      Secretara - assistant manager. De obicei este în pragul periculos dintre adolescent şi tânără, poartă ochelari (chiar dacă vede mai bine decât un microscop),  stă în spatele mesei, picior peste picior, poartă cămăşuţă albă strâmtuţă şi stiletto. Ea face tot ce îi stă în putinţă să îl ajute pe manager: îi duce rufele la spălat, îi cumpără nevestei flori, îi face cafea, îi face masaj la ceafă (stresul ne omoară), îi pune zăhărelul în ceiuţ, îi scoate copiii de la şcoală şi tot aşa. Si într-o zi speră să devină Doamna Cutărică ca o răsplată supremă a eforturilor pe care le-a depus fără să se gândească la următoarea assistant manager, mai tânără şi mai proaspătă, pregătită să reia lista corvoadelor. Pentru şef. Este şi asta o meserie. Sef.
2.      Secretara isterică este cea mai nesuferită. O întâlneşti mai ales în instituţiile publice. De obicei a fost tratată cu superioritate de vreo altă secretară care, probabil, a fost promovată sau a ieşit la pensie. Dar nu a învăţat nimic din experienţa umilitoare şi acum se comportă la fel, de multe ori mai rău decât precedenta. Este rea, pizmaşă şi caută nod în papură, ţipă, ţipă, ţipă toată ziua şi ţi se adresează cu “tu”. E conştientă că nu poţi vorbi cu “şefu” dacă nu eşti drăguţ cu ea. Si ea e fericită dacă poate să tărăgăneze cât mai mult întregul proces.
3.      Secretara coţofană frustrată că nu poate să semneze vreun document în locul şefului şi că nu este consultată. Sigur este posesoare de diplomă care atestă studii superioare ceea ce o face să aibă şi mai mare încredere în ea. Mda…aceste studii superioare îndoielnice. Iţi dă lecţii şi trebuie să o asculţi. Dacă nu o asculţi, te va certa şi sigur nu vei uita.
In final, sunt tot confuză. Si cred că această meserie este destul de grea şi destul de greu de obţinut. Eu nu cred că aş putea să mă ridic la înălţimea cerinţelor. Chiar dacă port tocuri. Masajul, tricoul şi şeful ar fi nişte sarcini prea greu de îndeplinit.
Vă las pe seama secretarei.
M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu