Blogger Widgets

luni, 29 ianuarie 2018

Să fii femeie…



Când eram mai mică, aveam o idée destul de bine definită a ceea ce înseamnă să fii femeie. Toate femeile din jurul meu sau cel puţin femeile la care mă uitam cu admiraţie aveau ceva în comun: cariere de succes, erau căsătorite, erau mame, erau elegante. Ele m-au ajutat să înţeleg că a fi femeie este mai mult decât un aspect biologic. Desigur, există o mulțime de femei (și bărbați) care se vor simţi provocaţi în această privință, dar e bine, au dreptul. Dar, în construirea realităţii mele, aleg să cred în continuare că suntem similare dar oh, atât de diferite de ei. Dar, cu atât de multe reprezentări diferite ale femeii, cine ajunge să decidă ce este o femeie și ce înseamnă să fii femeie? Cred că una dintre trăsăturile nefericite ale naturii umane este că simțim nevoia de a categorisi oamenii și acest lucru este evident în modul în care sunt clasificate femeile. Le limităm și spunem că este "ştii tu, femeia aceea", iar femeia aceea este clasificată ca fiind tradițională sau modernă, feministă sau nu, neprihănită sau uşuratică.  Iar lista poate să continue.

 Îmi place să fiu femeie și îmi place să fiu femeia care sunt. Mă provoacă mai ales ideea că pot fi şi eu categorisită, deşi, cum am spus mai sus, este o situaţie destul de nefericită şi departe de adevăr. Sunt obrăznicuţă și sarcastică, dar în același timp drăguţă; încrezătoare de cele mai multe ori, dar dureros de timidă, ciudată şi dificilă câteodată. Sunt inteligentă și îmi place să arăt bine. Pot să vorbesc despre cum a jucat Federer, dar pot şi să aduc argumente de ce ştiinţa este o construcţie hegemonică.   În clipa următoare, vreau să știu dacă geaca mea neagră de piele și rochia albastră se potrivesc cu cizmele Hunter, dacă pot să merg la biserică îmbrăcată aşa, iar apoi să beau un pahar de vin. Am o carieră bine definită și vreau să-mi slujesc comunitatea cât de bine pot. Vreau să mă căsătoresc și să am mulți copii, menținându-mi în același timp identitatea ca fiică, soră și prietenă. Dar nu cred că toate acestea mă fac o femeie mai specială sau mai bună decât orice altă femeie; este doar femeia din mine. Și, deși poate mai am încă de lucru la femeia din mine, în cea mai mare parte și până la o nouă informare, o iubesc.
M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu