Blogger Widgets

marți, 10 noiembrie 2015

Bunicul, bunica şi iubirea...




Ieri a fost ziua bunicii mele, Elena, mama mamei…94 de ani. Si mi s-a făcut atât de dor de bunici, bunicii care nu mai sunt. Bunicii şi iubirea lor. Iubirea lor atât de mare, atât de specială, iubirea aceea pe care nu o voi mai simţi niciodată.  Au fost bunicul şi bunica…cu vacanţele de vară pline de vânătăi de la joacă, cu vacanţele de iarnă şi părul îngheţat, capul spart de la săniuş, cu cortul din curte, cu gogoşile, cu copiii de pe stradă, cu vecinele guralive cu care bunica s-a certat din cauza noastră, graţioasele şi prăpăditele nepoate, cu duminicile liniştite, cu jucăriile, cu ei doi. Bunica era mică, adusă de spate şi băgăcioasă. Dorea să ştie tot, tot. Poate de aceea de ne asculta, pe mine şi pe Alia, sora mea, la toate lecţiile, pe care trebuia să le turuim. Stătea cu ochelarii pe nas, răbdătoare şi atentă. Oricum raporta la telefon părinţilor cam tot ce mişca în lipsa lor. Odată s-a supărat foarte tare pentru că i-am spus că seamănă cu o bunică din desene animate. Dar chiar semăna. I-a trecut repede supărarea. Si ne-a făcut gogoşi. Bunicul era tăcut dar îmi aduc aminte cum ne citea poveşti, mie şi Aliei, iar noi stăteam cocoţate pe burta lui. Dacă bunicul se rănea la vreun deget, bunica trebuia să ne facă şi nouă pansamente la aceleaşi degete. Si ne plăcea să stăm pe genunchii lui. Imi dau seama ce copii norocoşi am fost. Doi copii foarte iubiţi. Dar am crescut şi am început să iubim mai mult, mai mulţi, mai multe…altfel de iubiri. Dar iubirea aceea, a bunicului şi a bunicii, va rămâne mereu undeva, într-un colţişor pe care nu îl poate atinge nimeni şi nimic. Si mi-e atât de dor de ei…de bunicul şi bunica.

M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu