Blogger Widgets

joi, 27 aprilie 2017

#drăguţică vs. #urâţică




Oy! Voi folosi salutul lui Pepe pentru că mi se pare delicios şi chiar util. Câteodată nu e foarte hahaha să asişti la nişte conversaţii şi să nu poţi să spui chiar ce ai vrea tu să spui pentru că ceilalţi s-ar supăra foarte tare, ei fiind nişte supărăcioşi de meserie. Dar na…se întâmplă. Avantajul meu este că pot să tac atunci şi să cârcotesc după. Haha!


Ieri a fost o zi ciudăţică. Eram într-o librărie şi m-am întâlnit cu o cititoare şi mama ei. Cititoarea m-a recunoscut şi, foarte drăguţă, mi-a făcut cunoştinţă cu mama ei, spunându-i că eu sunt #pierdutaprintrecuvinte  şi am scris articolul acela care îi place mamei foarte mult – “Septembrie”. Reacţia mamei a fost…hai să-i spun “delicioasă”. S-a uitat la mine foarte mirată şi nu prea îi venea să creadă că eu sunt “autoarea” bucăţii care îi place dumneaei. Probabil pentru că purtam o pereche de blugi rupţi, un tricou pe care scria “Don’t be foolish! Rock music is the best invention ever”, rujul meu preferat închis la culoare şi aveam părul prins într-un coc poate prea lejer. Sigur arătam pierdută pentru gusturile mamei, dar, acum, într-un acces nebun de narcisism, voi spune că eu sunt o “apariţie”. Mi-a spus-o cineva odată şi eu nu prea am acordat importanţă acestui lucru, dar acum vreau să cred că a avut dreptate. Nu ştiu la ce se aşteaptă oamenii pe care îi întâlnesc pentru prima dată. Probabil se gândesc că sunt genul ultra serios. Mi s-a spus că pot fi rece, circumspectă şi inabordabilă, că am momente de preţiozitate maximă, că pot fi foarte a naibii, că pot să mă cufund într-o tăcere de mormânt, dar dacă persoana respectivă îmi place, pot să devin mai dulce decât gemul mamei Gherda. Văzând-o pe doamna respectivă în încurcătură, i-am zâmbit şi i-am spus că probabil se aştepta la altceva. Mi-a răspuns că se aştepta la cineva mai în vârstă şi nu aşa drăguţică. Chiar aşa…drăguţică. 


 Sursa: https://hu.pinterest.com/pin/128915608056378505/
Ce nu înţeleg eu este această prejudecată potrivit căreia eu nu ar trebui să fiu drăguţă

sau drăguţică dacă sunt deşteaptă şi nu prea îmi filează lămpile. Adică ar trebui să marşez doar pe drăguţismul meu şi să îi ordon creierului meu să ia o pauză pe perioadă nedeterminată ca să mă încadrez în nişte prejudecăţi? Nu am de gând să fac treaba aceasta. Mi se pare odios să consideri că cineva care arată acceptabil e prostuţ, nu are niciun talent, iar singurul lucru demn de luat în seamă este aspectul fizic şi acela tributar unor gene mai norocoase. Dar probabil nu este vina oamenilor, ci a celor care se dau peste cap să epateze doar cu acest lucru, refuzând cu încăpăţânare să gândească mai mult. Poate că e şi mai uşor într-o lume în care “frumuseţea” fizică a devenit un cliché, un concept atât de erodat şi obositor. Ok. Am folosit prea mulţi “poate” şi “probabil” şi nu e de bontón într-o lume în care probabilităţile nu există. Dar ceea ce e sigur e că eu sunt #pierdutaprintrecuvinte şi pot să fiu drăguţică, simpatică, haioasă, dar, în acelaşi timp, pot fi acră, ironică, sarcastică şi, de ce nu, răuţă, urâţică şi vanitoasă. Ca acum. Ah…şi poate cu nasul cam pe sus. Dar asta e! Voi avea timp să stau cu nasul pe jos când voi fi o bătrânică, sper,  simpatică, îndoită de spate, coafată, cu cercei mari în urechi şi cu un tricou pe care va scrie “If things get better with age, then I’m approaching magnificent.” S-ar putea ca vârful nasului meu să refuze să privească în jos şi atunci. Hmmm… Maleficent, right?

M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu