Blogger Widgets

luni, 11 mai 2015

Oradenii astia...



Nu indraznesc sa va pun la zid si nici sa ma cert cu voi. Pentru ca nu merita sa imi bat capul si imi dau seama ca e o cauza pierduta din start. Dar nu ma pot abtine sa nu trantesc niste “vorbulite”. Pentru ca sunteti indolenti. Lenesi. Nepasatori. Plini de aere false de provinciali “umblati prin lume”. Plini de voi. Guralivi cand nu trebuie.
Nu am fost o sustinatoare a referendumului, implicit a ideii de unire cu cei din Sanmartin. Am criticat chiar modalitatea de promovare a respectivei campanii (pistele de bicicleta, pensionarii etc.) Dar mi-am miscat fundul si am mers la vot. Pentru ca e un drept al meu. Pentru ca sunt cetatean si un cetatean trebuie sa isi EXERCITE DREPTURILE. Pentru ca altfel nu mi-as permite sa strig in gura mare ca nu am drepturi, ca nimic nu se schimba, ca sunt ignorata, ca  ca ca ca ca…Stiu e o cacofonie, dar textul este de un asemenea calibru. Mi se pare stupid sa stai sa urli pe Facebook ca vrei aia si aia cand tu doar astepti sa iti pice totul de-a gata fara sa misti un degetel. Ce era asa de greu sa mergi la vot? Aaaa….poate ca iti ocupa cineva locul de duminica din Lotus, unde nu poti sa arunci un ac pentru ca ofera distractia cea mare printre toale, cafele, fum de tigara, mancare, barbati plictisiti asteptandu-si consoartele in fata vreunui magazin, copii care urla in loc sa fie undeva pe afara. Sau poate ca fiind duminica, te-ai gandit ca e ziua libera si nu are rost sa ti-o strici cu asemenea apucaturi? Pai, daca se organiza in alta zi, iti luai liber de la serviciu.  Ca sa ai timp sa ajungi la vot. Gasesti tu motive.  Sunt convinsa ca esti creativ la acest capitol.Sau poate te-ai gandit sa nu ratezi frumusete de ultraviolete la vreun strand ca vai de el prin Baile Felix (sic)? Aaaa.... Se poate?
Si m-am saturat sa te aud strigand printr-un oficiu “Numa’ in Romania se poate asa ceva!”. Te recunosti? Eu te recunosc. La gura nu te intrece nimeni. Cand e vorba sa misti si tu, acolo, un fir de par, vaaaiii…Nu se poate asa ceva. Trebuie sa primesti ceva in schimb. Ai auzit de cuvantul libertate? Cred ca nu. Tocmai aceasta libertate iti da dreptul de a face ceva. Sa pui stampila pe NU sau pe DA. Pe foile alea nu era doar DA. Era si NU. Dar poate te-ai gandit ca vreun extraterestru (imbecil, de altfel) va citi gandurile tale seci si va tranti el stampila unde trebuie.
E foarte tare sa vezi si politicienii din ambele tabere pe Facebook. HAHA! In loc sa aruncati vorbe goale colo si colo, mai bine v-ati gandi, toti, ca au fost cheltuiti niste bani publici, din buzunarele noastre, pentru a se organiza acest referendum. Bani care puteau merge in alta parte. Si se vor cheltui din nou. Nu era mai bine sa se fi terminat toata tarasenia? Nuuuu…noi avem nevoie de repetitii, pentru ca suntem un pic cam “lenti” (la toate capitolele) si nu intelegem din prima. Nu stiu de ce mai invatam sa scriem. Puteam foarte bine sa traim in intuneric si sa semnam  cu un X. Mare si gras.
Asa ca, long live dragul nostru orasel. Si sa nu avem pretentii ca suntem la fel de cool ca cei din Cluj, Sibiu sau Iasi. Noua ne place aici, stramtut, cu toata “distractia” inghesuita pe o straduta (care nu e cea mai cea), cu bisericutele noastre, parculetele, bazinutele, asa ca la tara…Micut micut. Ca noi. La minte.
M.
P.S. Acum, sunt convinsa ca vor sari multi. Virtual, puteti face salturi fenomenale! Real, ma indoiesc. Poate doar daca vrei sa iti cumperi "placintoaca" din Baile Felix. Atunci sigur poti sa zburzi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu