Blogger Widgets

vineri, 3 aprilie 2015

Cum sa fii "politically correct" toata viata...



Habar nu am. Cred ca e “a bore”. Nu gasesc cuvantul in limba romana care sa exprime greutatea sau plictisul unei astfel de existente. 

Mi-a soptit un amic deunazi ca ce scriu (sau impotriva a ce ma revolt) eu e o chestie de bun simt si ca e, asa, superfluu. Si ca lumea nu ma va place. Si ca nu prea sunt “politically correct”. Poate. Ai vrea sa scriu despre fundatii cand eu nu sunt arhitect sau inginer constructor? Ai vrea sa scriu despre luna si stele cand pentru mine luna este o minge mare, colorata  pe care o vad de la fereastra dormitorului si nu o planeta in care au infipt (poate) americanii un steag? Ai vrea sa scriu despre stiinta si formule cand pentru mine matematica inca este acesta mare necunoscuta si pe care am invatat-o doar pentru ca imi placea Domnul Schwab, proful din gimnaziu? Ai vrea sa scriu vorbe de duh cand eu inca invat in fiecare zi? Eu am ales sa scriu despre lucruri “banale” care, la urma urmei, parerea mea, formeaza acest compus complex care se numeste VIATA. Si poate ca nu ma place toata lumea. Dar trebuie sa ma placa? Nu. Pentru ca eu sunt CAPITANUL corabiei VIATA MEA si eu hotarasc cine urca la bord sau nu si nu voi permite niciodata niciunui matelot sa imi spuna ce sa fac. Matelotul sa isi vada de panzele lui si sa le struneasca incotro si cat de tare bate vantul. Ca e la moda.  Dumnezeu ne-a facut dupa chipul si asemanarea Sa, dar acest mare arhitect a avut grija sa strecoare in fiecare acel element unic. Si multi uita ca sunt UNICI. Si tocmai de aceea ar trebui, voi, oameni, sa va aduceti aminte in fiecare clipa de puterea pe care o detineti. Puterea pe care nu o poate fura nimeni. Dar ajungem sa ne complacem in balacareala, plictisul si pupiceala zilnica doar ca sa dam bine pe langa cine trebuie si sa fim “politically correct”. Nu ne revoltam, ci inghitim in sec. Nu strigam, ci soptim pe la colturi. Nu spunem verde in fata ce credem, ci barfim pe la spate. Nu avem pareri proprii pentru ca s-ar putea sa suparam alesul. Nu luptam pentru o cauza pentru ca s-ar putea sa nu fie cauza majoritatii.  Nu comentam pe Facebook, ci in mesaje private pentru ca trebuie sa facem figura frumoasa oriunde si oricand. Folosim "te iubesc" si nu simtim nimic. Si ne tot pupam. Si tot asa. Astfel stand lucrurile, eu aleg sa fiu “politically incorrect.”

Iar in ceea ce priveste “placutul”, nu imi doresc sa fiu placuta de toti. Si placutul acesta excesiv este, in cele din urma, relativ. Chiar ne place toata lumea? Chiar? Nu cred. Oricum, nu  a trebuit niciodata sa atrag atentia niciunui purtator de nadragi ca sunt in fata lui si sa se uite la mine si nu in alta parte. Poate sunt pretioasa si inabordabila, dar decat sa fiu inconjurata de hoarde de “prieteni”, prefer sa am doar cativa. Dar acei prieteni reprezinta TOTUL. Si ei stiu lucrul acesta. Pentru ca (si acum voi avea un acces cumplit de lipsa de modestie) eu sunt extrem de loiala si voi face totul pentru ei. Asa ca iubirea lor imi ajunge. Si imi ajunge si iubirea catorva suflete mici, mici pentru care nu sunt decat Mira. Si ei sunt sinceri. Si familia mea. Si Tequilla.

Si acum va voi saluta a la italiana, “ciau”. Am aflat ca se poarta de la expeditorul unui mail care a vrut, probabil , sa fie un “macho latin”.

Ciao.

M.

P.S. Pentru a nu crea confuzii, Tequilla este catelul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu